Dari Hati Insan Yang Tidak Berintegriti ~ ALEAF AFNAN

Friday, March 26, 2010

Dari Hati Insan Yang Tidak Berintegriti




Bukan aku tak berintegriti, tapi cuba mencari kebenaran yang tersembunyi..
Maklumlah belajar dari kesilapan sebelum ini, takut pisang berbuah dua kali, hati merana dan terluka lagi.

Akhirnya segala yang dicari telah kutemui. Terima kasih aku ucapkan.
Mungkin salah aku, kerana menyayangi sepenuh hati.. hingga terlupa pada diri ini. benarlah pesan seorang teman lama, jika benar menyayangi sesama manusia, jangan diserahkan sepenuhnya, tinggalkan ruang untuk diri sendiri bagi menghadapi kebarangkalian yang akan menimpa… Jika tidak buruk padahnya…

mungkin aku tidak berintegriti kerana menyayangi insan yang tidak sepatutnya aku sayangi… menyayangi insan yang tidak pernah memerlukan kehadiran diri ini.. Maaf
Maaf sekali lagi, jika aku berkelakuan begini, mungkin inilah jalan untuk merawat hati. Daripada menyeksa teman di sisi, lebih baik aku pergi menjauhi dan membawa diri..

Semoga mereka yang membenci akan terus membenci, dan kepada mereka yang menyayangi aku mengharap anda akan belajar untuk membenci.
Salam sayang dari insan yang ‘tidak berintegriti’…

0 comments:

Post a Comment

Komenlah dengan beretika kerana setiap komen anda amatlah saya hargai.